lördag 8 december 2012

Min sjukdom

Efter en massa oseriösa inlägg tänkte ja att ja sku skriva nånting lite mer seriöst.
Rubriken får det att låta som om jag hade nå dödlig sjukdom, men så e d ju inte riktit.

Jag "lider" av en sjukdom som heter Psoriasis.
Det är en ärftlig hudsjukdom med en inflammatorisk sjukdomsprocess o fjällande symptom i huden. Har alltså "utslag" över hela kroppen. Ryggen, magen armar o ben men allra mest har ja av de i hårbottnet. Psoriasis smittar inte men är dock kronisk så kommer leva med det hela mitt liv.
När jag var mindre var ja en hel del inne på sjukhus på olika behandlingar pga dehär. 

mitt hårbotten
 Den bästa medecinen som finns är sol och saltvatten. Vilket e helt najs fö då har man orsak ti att ligga på stranden dagana i enda på sommaren. På vintern e d en annan femma. I alla fall hos mej så blommar det opp som ja vet int va...Platser sm ja vanligtvis int har av de så blommar de opp. Under naglar, i ansiktet, på örona, ögonbrynen, fötter ja-aa över allt.

vänster öra


De e jobbit, speciellt sen då folk börjar kommentera o pratar om mjäll m.m
Sen är det så förbaskat jobbit att förklara de oxå o de resulterar ofast i att folk tror d e nån cover-up story för mjäll elä nå liknande. 


Tycker endå själv ja har det ganska lindrigt jämfört med hur man kan se ut och eftersom det inte på de sättet påverkar mitt liv så e ja nöjd. Hoppas verkligen på att det inte blir värre. Eller at det går i lederna åt mej. Fast det är ju det läkarna redan misstänker.
MEN inget är säkert o det är nått tiden får utvisa.

usch va allvarligt de blev... :P 
sry om alla e äcklade nu mn tänkte nu ba dela me mj om min vardag och saker ja kämpar med varje dag.
Nu tänker ja se på Bean o skratta ;)
Puss HEJ!

1 kommentar:

  1. min moffa har det också, inge roligt att se en nära ha de, lika ha de pinat mej att se dej ha de, fast du aldri visar att du på de vise sku reagera på de :/

    SvaraRadera