torsdag 22 maj 2014

Trött

Jävla allergi... Eller mer pillrena ja äter mot de... Dör av trötthet... Är trött hela tiden pga dom. *gäsp*
Det har varit på den lite varmare sidan idag... Var så trött och hade en dundrande huvudvärk då jag kom till stallet att jag tog bara snabbt hästana från hagen och förde dem till betet. Lillebror kom med, med hunden i koppel så att jag kunde byta vatten på åkern utan behöva ha ett öga på hunden hela tiden. 
Moka stallet o fixa allt klart... Drog fram ett täcke i skuggan brevid höbalen och dit blev jag ända till klockan 18. Jepp jag sov, på marken, brevid höbalen i typ 2 timmar... Vakna av att solen flyttat sej och att jag låg i gassande sol. Nu är jag full med solexem. Suck... 
Red choko mellan 19-20... De vart fortfarande jätte varmt då. Så vi gick en sväng på småstigarna i skogen. Hoppa en par diken och fick sedan hem igen. Startti var super trött idag, han la sej ner genast jag satte han i boxen. När jag kom tillbaka med choko låg han fortfarande så gick in o myste en stund med honom och gav sedan havre och lite hö åt dem. När havret kom steg han upp och åt det med god aptit, så det var tillika en liten lättnad att allt var bra med honom. En häst som äter=en frisk häst

Man vet att d e varmt då man inte behöver ha ponnyn fast när
Man borstar

Finis med pannluggen under pannbandet

 Min taffel hölläilään keps! Its to die for! 

Ska vila en stund nu, jepp e fortfarande trött, och sen gå ut me hunden en sväng.

Jeips 

1 kommentar: